Nie jestem w stanie opisać każdej tabletowej lekcji, a szkoda,
bo każda na to zasługuje. Ten wpis musiał chwilę poczekać, bo priorytetem była
nasza klasowa wycieczka, ale już jesteśmy z powrotem, więc czas na relację.
Pomysł na blok dwóch lekcji języka polskiego podsunął mi
znaleziony w sieci projekt pod hasłem „Labirynty sztuki”. Co tydzień pojawia
się tam kolejny filmik na temat jednego z wielkich/słynnych/uznanych obrazów. <KLIK>
Wybrałam do naszej analizy obraz „Upadek Ikara”, bo
koresponduje z mitem, którym się także zajmiemy. W kodzie znalazł się link do
strony z wykładem na temat tego obrazu, który uczniowie zeskanowali. Zdecydowanie
polubiłam pracę z kodami, bo bardzo przyspieszają tempo. Różnie to bywa z
ręcznym wpisywaniem adresów stron, odszukiwaniem zakładek - tracimy
niepotrzebnie czas. Natomiast kody kierują bezpośrednio w pożądane miejsce i za
to je lubię.
Na tablicy wyświetliłam jedynie obraz, natomiast uczniowie
do tabletów podłączyli słuchawki i każdy wysłuchał wykładu samodzielnie. Nie
było to łatwe zadanie, choć filmiki przygotowane są przecież dla uczniów. Postanowiłam
jednak podnieść moim uczniom troszkę poprzeczkę i dać im szansę zmierzenia się
z językiem sztuki.
Dr Hubert Bilewicz opowiada o obrazie. Analizuje
kolorystykę, rozmieszczenie, charakterystyczne elementy. Uczniowie przyzwyczajeni
do wypowiedzi pań nauczycielek od razu zauważyli różnicę w intonacji czy tempie
wypowiedzi.
Wcześniej ułożyłam pytania, które przygotowałam także w
postaci kodu. Po jego zeskanowaniu otworzyły się na tabletach. To była pierwsza
próba zakodowania innej treści niż link do strony, jednak wszystko poszło
gładko i po chwili uczniowie zapisywali odpowiedzi w zeszytach.
Tym razem tablety pozwoliły na pracę samodzielną. Każdy
dowolnie odtwarzał film, wracał do potrzebnych zagadnień, pracował w swoim
tempie. Te lekcje pokazały, w jak różny sposób można pracować z tym sprzętem. Raz
umożliwiają integrację grupy, wspólną naukę ( np. podczas quizów ), by innym razem
dać szansę na pełną indywidualizację zajęć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz