poniedziałek, 24 lutego 2014

Nasza awatarowa klasa

Założenie bloga dało mi możliwość poznania wielu ciekawych stron, programów itp. Jednym z takich odkryć jest Class Dojo <klik>. To nic innego jak wirtualna wersja oceniania zachowania uczniów – taki internetowy dziennik. Zachęcona pozytywnymi opiniami, postanowiłam wypróbować to u moich Piątaków. Założyłam naszą klasę, wykreowałam każdemu uczniowi konto i rozdałam kody dostępu. 


Dzisiejszą godzinę wychowawczą poświęciliśmy właśnie na logowanie się i zapoznanie z zasadami działania. Absolutnym hitem była możliwość stworzenia własnego awatara. Szybko pojawiały się kolejne, ulepszone wersje, które na bieżąco śledziliśmy na tablicy interaktywnej. Nie pamiętam nawet, ile razy usłyszałam dziś: „Proszę odświeżyć stronę, mój awatar jest gotowy” i wskakiwał kolejny stworek. W końcu pojawił się cały komplet, ale pewnie przejdą one jeszcze wiele modyfikacji :)


Przyznałam też pierwsze punkty – dziś dwóch młodych specjalistów było bardzo pomocnych i bardzo mnie wsparli, cierpliwie tłumacząc kolegom zawiłości logowania się. Szybko rozładowali kolejkę proszących o radę :) Zasłużyli na wyróżnienie!
Na razie mamy podstawowy zestaw plusów i minusów, ale na pewno z czasem pojawią się kolejne, ponieważ nauczyciel może dodawać własne kategorie.
Warto też wspomnieć o tym, że rodzice także mogą na bieżąco śledzić profile swoich dzieci, logując się na stronie za pomocą rodzicielskiego kodu dostępu. 


Piątakom aplikacja bardzo się spodobała. Ja oczywiście się z tego cieszę i mam nadzieję, że będę przyznawała tylko pozytywne punkty. Na koniec filmik przybliżający zasady działania awatarowej klasy. 

1 komentarz:

  1. Zalogowałam się ;-) Relacji piątaka wysłuchałam. Czy rodzice też otrzymają punkty za aktywność ;-)

    OdpowiedzUsuń

Podobne wpisy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...