środa, 26 lutego 2014

Pierwsze spotkanie z kodami QR

 Czas na obiecaną relację z dzisiejszej lekcji języka polskiego. 
Głównymi bohaterami były kody QR, do których odczytania pobraliśmy aplikację <klik>. Instalacja nie trwała długo i uczniowie szybko zeskanowali kody, które przygotowałam. Dwa wydrukowałam, trzeci wyświetliłam na tablicy interaktywnej, żeby nie było tłoku podczas skanowania. Od razu ujawniła się wada aplikacji: brak możliwości zbliżania. Muszę poszukać jeszcze innej, bo dwie, które dotychczas przetestowałam tej funkcji nie posiadają. 
Wszystkie trzy kody prowadziły w to samo miejsce: do ćwiczenia przygotowanego na stronie learningappps.org. Z zadaniem kłopotów nie było żadnych, natomiast sprawę utrudniał dość wolny Internet. Cierpliwość dzieciaków była wystawiona na próbę :)


Po dzisiejszej lekcji mam kilka spostrzeżeń:
- szybkie łącze to podstawa
- mam naprawdę bystrych uczniów: umiejętności dzisiejszych nastolatków w zakresie obsługi takich urządzeń są naprawdę spore
- dotychczas robiliśmy tego typu zadania wspólnie: umieszczałam je na blogu, wyświetlałam na tablicy i jeden wybraniec w danym momencie obsługiwał komputer. Teraz każdy pracuje w swoim tempie, sam robi zadanie – ideał.

- więcej takich lekcji: to skupienie na twarzach – bezcenne!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne wpisy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...