piątek, 25 października 2013

Jak ciekawie omówić lekturę?


Stale poszukuję sposobów na ciekawe omówienie lektury. Szukam, kombinuję, jak odejść od schematu, zainteresować czytaniem. Zauważyłam, że uczniowie bardzo lubią konkursy ze znajomości lektur. Odkąd jest wśród naszych pomocy dydaktycznych „kula – zgadula”, te rozgrywki stały się jeszcze ciekawsze. Dzielimy się na cztery drużyny i zaczynamy turniej, który rozpala emocje uczestników do czerwoności. Ta drużyna, która zna odpowiedź na pytanie, naciska przycisk na pilocie, a kula podświetla się na odpowiadający mu kolor. Dokładna znajomość tekstu oraz refleks to dwa składniki przepisu na sukces.
Naszą kulę zawdzięczamy Stowarzyszeniu „Omnibus” i bardzo za nią dziękujemy, bo stanowi niesamowitą atrakcję!


 Podczas omawiania lektury pt. „Chłopcy z Placu Broni” rozegraliśmy jeszcze inną konkurencję i odkurzyliśmy jedną z zapomnianych gier. „Zdobywanie placu” to rozgrywka, która nawiązuje do gry w statki. Jest to propozycja Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego. Zadaniem rywalizujących ze sobą drużyn jest zdobycie jak największego terytorium tytułowego Placu Broni.


 Zaangażowanie w grę przerosło moje oczekiwania i z uśmiechem obserwowałam strategiczne narady. Nawet jedna z drużyn, następnego dnia ( kiedy kończyliśmy grę ) przyniosła rozpiskę z planem kolejnych posunięć! 



Ja bardzo lubię takie lekcje i myślę, że i uczniom też się one podobają.

4 komentarze:

  1. Też by mi się przydała taka kula. Moi trzecioklasiści byliby zachwyceni...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno, bo ta kula podoba się i pierwszaczkom, i szóstoklasistom :)

      Usuń
  2. Kula do wszelakiego użytku. Chyba na wszystkich lekcjach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można ją wykorzystac na wiele sposobów, bo ten, który ja używałam na lekcji nie jest jedyny. Można ją dowolnie programowac.

      Usuń

Podobne wpisy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...