poniedziałek, 9 grudnia 2013

Szóstoklasiści o oświeniowych wynalazkach.

Na lekcjach historii mówię duuużo, a nawet bardzo dużo :), ale tym razem okazję do współprowadzenia zajęć mieli uczniowie. Wielu z nich przygotowało zadanie dodatkowe polegające na zaprezentowaniu jednego z wynalazków oświeceniowych. Zapragnęli, by ich prezentacje znalazły się na blogu, dlatego dziś zamieszczam krótką relację z naszej lekcji.


Oskar opowiedział o silniku parowym i zaprezentował książkę, która stała się naszym przewodnikiem po wynalazkach.


Julia omówiła postęp w medycynie, a w szczególności ważny moment, jakim było odkrycie bakterii. W tym celu wyhodowała pleśń, która stała się hitem zajęć.


 Oliwia nawiązała do skonstruowania pierwszego mikroskopu i zaprezentowała jego działanie, a nawet pokazała nam akcesoria laboratoryjne.


O mikroskopie opowiedziała także Sandra, dzięki której obejrzeliśmy kilka interesujących preparatów.


Tomek opisał próby wzbicia się w przestworza i pierwsze loty balonem, 


a Bartek omówił zasadę działania piorunochronu. 


Napracował się także Mateusz, który przygotował bardzo ciekawą prezentację na temat maszyny parowej.


Bardzo się cieszę, że włożyliście tyle pracy w przygotowanie się do lekcji. Wasze wystąpienia były bardzo interesujące!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne wpisy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...