piątek, 30 maja 2014

O sztuce na tabletach.

Nie jestem w stanie opisać każdej tabletowej lekcji, a szkoda, bo każda na to zasługuje. Ten wpis musiał chwilę poczekać, bo priorytetem była nasza klasowa wycieczka, ale już jesteśmy z powrotem, więc czas na relację.


Pomysł na blok dwóch lekcji języka polskiego podsunął mi znaleziony w sieci projekt pod hasłem „Labirynty sztuki”. Co tydzień pojawia się tam kolejny filmik na temat jednego z wielkich/słynnych/uznanych obrazów. <KLIK>


Wybrałam do naszej analizy obraz „Upadek Ikara”, bo koresponduje z mitem, którym się także zajmiemy. W kodzie znalazł się link do strony z wykładem na temat tego obrazu, który uczniowie zeskanowali. Zdecydowanie polubiłam pracę z kodami, bo bardzo przyspieszają tempo. Różnie to bywa z ręcznym wpisywaniem adresów stron, odszukiwaniem zakładek - tracimy niepotrzebnie czas. Natomiast kody kierują bezpośrednio w pożądane miejsce i za to je lubię.


Na tablicy wyświetliłam jedynie obraz, natomiast uczniowie do tabletów podłączyli słuchawki i każdy wysłuchał wykładu samodzielnie. Nie było to łatwe zadanie, choć filmiki przygotowane są przecież dla uczniów. Postanowiłam jednak podnieść moim uczniom troszkę poprzeczkę i dać im szansę zmierzenia się z językiem sztuki.


 Dr Hubert Bilewicz opowiada o obrazie. Analizuje kolorystykę, rozmieszczenie, charakterystyczne elementy. Uczniowie przyzwyczajeni do wypowiedzi pań nauczycielek od razu zauważyli różnicę w intonacji czy tempie wypowiedzi.


Wcześniej ułożyłam pytania, które przygotowałam także w postaci kodu. Po jego zeskanowaniu otworzyły się na tabletach. To była pierwsza próba zakodowania innej treści niż link do strony, jednak wszystko poszło gładko i po chwili uczniowie zapisywali odpowiedzi w zeszytach.



Tym razem tablety pozwoliły na pracę samodzielną. Każdy dowolnie odtwarzał film, wracał do potrzebnych zagadnień, pracował w swoim tempie. Te lekcje pokazały, w jak różny sposób można pracować z tym sprzętem. Raz umożliwiają integrację grupy, wspólną naukę ( np. podczas quizów ), by innym razem dać szansę na pełną indywidualizację zajęć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne wpisy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...