czwartek, 15 maja 2014

Tablety szóstoklasistów.

 Tym razem na blogu będzie krótka relacja z małego eksperymentu przeprowadzonego na lekcji języka polskiego. Tablety u piątoklasistów to już standard, ale i szóstoklasistom zamarzyły się takie zajęcia. Okazało się, że wszyscy mają tablety i są gotowi, by przynieść je do szkoły, więc postanowiliśmy zobaczyć, czy taka lekcja nam się uda.


Zastanawiałam się wcześniej, jak to będzie wyglądało, jakie mogą pojawić się kłopoty, ale okazało się, że nie ma się czego obawiać. Zamieniliśmy się salami, by lekcja odbyła się w mojej klasie, w której mam router i komputer. Poprosiłam uczniów o wykrycie sieci i nie zdążyłam wpisać tematu do dziennika, gdy stała już kolejka do wpisania hasła :)
( w naszej szkole hasła uczniom nie podajemy, wpisuje je nauczyciel )


Na pierwszą lekcję tabletową wybrałam quiz Kahoot!, bo praca z nim nie wymaga pobierania ani instalowania żadnych aplikacji. Uczniowie weszli na stronę, wpisali kod, podali swoje nicki ( było przy tym wiele radości, kiedy odgadywaliśmy, kto jest kim ) i mogliśmy zaczynać.
Przygotowałam pytania do tekstu zamieszczonego w podręczniku, więc najpierw go przeczytaliśmy. W trakcie quizu emocje były ogromne! Najlepszym chyba podsumowaniem było stwierdzenie jednego z uczniów, że było za mało pytań :)


Podsumowując:

lekcja z przyniesionymi tabletami nie różniła się od tej „standardowej u piątaków”. Wystarczyło jedynie omówić z szóstoklasistami zasady ( pamiętamy o naładowaniu baterii, nie korzystamy z tabletów na przerwach, korzystamy na lekcji tylko ze stron podanych przez nauczyciela ), by lekcja była dla uczniów nowym, ciekawym doświadczeniem. Nie trzeba się bać problemów sprzętowych – tablety naprawdę nie są wymagającym sprzętem, a uczniowie sami najlepiej znają swoje modele i doskonale sobie z nimi radzą. Niektórzy byli przygotowani na problemy ze słabą baterią, wiec zaopatrzyli się w ładowarki i pod koniec zajęć siedzieli w pobliżu przedłużacza :) Padły pytania o kolejne takie lekcje, więc chyba musimy to powtórzyć? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne wpisy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...